22 Şubat 2015 Pazar

Bir Julia Child Tarifi




Julia Child tanır mısınız??? Ben tariflerini ve kendisini iç  karartıcı bir günde sadece kafa dağıtmak için izlediğim Julie and Julia filmiyle tanıdım meğer tüm USA ve Kanada Julia Child'ı tanır severmiş. 60'lı yaşlarında olanların aklında hala yemek şovundan kareler var ve sorduğunuz zaman heyecanla anlatıyorlar.

Filmde Julie, Julia'nın meşhur kitabından tarifler yapmaya başlar 500 küsür tarifi 365 günde yapma hedefi koymuştur kendisine ve tecrübelerini anlattığı bloğuda vardır hatta. Tarifler ve tecrübeleri izlerken ufak bir sahnede dikkatimi limonlu tereyağ soslu enginar tarif dikkatimi çekti. Sosun içinde tereyağ var, limon var bir de yanında enginar??? Nasıl olduğunu düşünmeden edemedim. Aslında üçüde birbirinden bağımsız sevdiğim şeyler ancak bir arada hayal etmektense bir yap bakalım ne çıkacak dedim kendi kendime.


Ve işte size denenmiş onaylanmış ''Limonlu Tereyağ Soslu Enginar'' tarifi

  • Servis edilecek kişi sayısına göre enginar, ben 2 adet büyük enginardan yaptım.
  • 1 su bardağı taze sıkılmış limon suyu
  • Bir çorba kaşığı elma sirkesi
  • 125 gram tereyağ
  • 1 çay kaşığı tuz ve 1 çay kaşığı karabiber
İlk olarak enginarları yukarıdaki gibi uçlarından kesiyorsunuz böylece daha çabuk pişmesine yardımcı oluyorsunuz hem de sivri uçları yeme esnasında sizi rahatsız etmiyor. Enginarların üstünü geçecek kadar su ile yarım su bardağı limon suyu ve bir çorba kaşığı sirkeyi suya ilave edin. Yaklaşık 30 dakika kadar enginarları pişmeye bırakın ve siz limonlu tereyağlı sosu yapmaya koyulun.
Sos için 125 gram tereyağını bir tavaya koyup erimeye başladığında üstüne kalan limon suyunu ilave edin. Karışımda hafif bir yoğunlaşma başladığında ocaktan sosu alabilirsiniz.




Ve limonlu tereyağ soslu enginarlarınız yemeğe hazır. Artık fonda bir caz albümü mü olur yoksa güzel bir film izlerken bu sağlıklı atıştırmalığı mı yersiniz orasını hiç bilemeyeceğim lakin denemeden geçmeyin derim.

Bol gülüşlü günler.....


1 yorum

  1. Bu tarifi bilmiyordum ama aynısını tereyağ yerine zeytinyağı ile yapıyordum ve dila bile çok severek yer ki yediği sebze çeşitleri çok azdır. Bunu da deneyeceğim muhakkak.

    YanıtlaSil

Mrs. TikiTaka©